Blogging tips: Cum să construieşti audienţa unui blog

Beauty blogging-ul este doar o ramură a blogging-ul, dar pentru că este nişa mea de interes aproape toate exemplele vor avea ca sursă acest domeniu frumos şi experienţele mele. Când m-am decis prima dată să deschid un blog, ştiam concret că voi scrie despre produse cosmetice şi trucuri de machiaj, însă nu ştiam cum să folosesc o platformă de blogging. Toate aceste lucruri le-am descoperit pe parcurs şi pe măsură ce învăţam mai multe, voiam să mă implic şi mai tare. Am făcut multe greşeli la început şi probabil că nu le-aş fi făcut dacă ar fi existat un ghid din care să aflu ce înseamnă să construiesc organic o audienţă şi cum să o fac, cum să abordez un brand, cum să îmi fac un plan editorial sau cum să fac personal branding pentru blogul meu.

Deoarece consider că am acumulat un set de cunoştinţe solide şi aplicabile în blogging, m-am decis să împărtăşesc cu voi câteva sfaturi practice pe care sper că le veţi considera utile. Că doar sharing is caring, nu?

Blogging tips- Cum să construieşti audienţa unui blog

  1. Gândeşte-te şi stabileşte pentru cine vrei să scrii. Este foarte important ca atunci când porneşti un proiect nou, sau vrei doar îţi reinventezi puţin blogul, să ştii din start pentru cine vrei să scrii. Iar dacă deja ai un blog şi o audienţă, trebuie să o cunoşti. Cumva trebuie să reuşeşti să suprapui tipul de public pe care îl ai deja cu cel căruia vrei să te adresezi. Şi dacă vrei să îţi lărgeşti aria de cititori, încearcă să găseşti o armonie în abordarea subiectelor astfel încât articolele tale să fie atractive pentru toate categoriile de public pentru care vrei sa scrii.

De exemplu: Când am deschis acest blog eram încă studentă cu venituri mici, dar mi-am pus în minte să concentrez pe nişa luxury şi să mă adresez femeilor cu vârste cuprinse între 27 – 40 ani. Destul de curând mi-am dat seama că mi-am ales greşit publicul căruia doream să mă adresez pentru că nu aveam nici vârsta potrivită, nici puterea de cumpărare şi nici expertiza necesare. A fost nevoie să mă orientez către un public care se putea identifica cu mine, căruia mă puteam adresa pe un ton firesc şi livra informaţii utile.

  1. Stabileşte câteva direcţii ale blogului şi concentrează-te pe dezvoltarea lor. Ideal ar fi să te foloseşti de atuurile tale (experienţa sau expertiza într-un domeniu, un talent special sau chiar o poveste interesantă ce merită urmărită) atunci când îţi organizezi subiectele pe care le vei aborda pe blog. Nu spun să scrii doar review-uri la creme şi rujuri dacă la asta te pricepi. Este foarte ok să mai impărtăşeşti din când în când şi o poveste frumoasă dintr-o călătorie sau de la un concert, dar nu îţi crea câte o rubrică specială pentru subiectele ocazionale.

De exemplu: încă de la începutul blogului mi-a plăcut foarte mult să aflu cât mai rapid noutăţile cosmetice şi m-am străduit întotdeauna să fiu prima care le împărtăşeşte pe blog. Am mizat foarte mult pe acest aspect şi în scurt timp mi-am educat audienţa că noutăţile cosmetice se află de pe blogul meu. Din experienţa mea, lucrurile care ajung să te diferenţieze şi cărora le vei dedica mai mult timp sunt fix cele care te pasionează cel mai tare. Descoperă ce te pasionează cel mai tare în blogging şi excelează la acel capitol!

  1. Specializează-te! Vrei să fii considerat un expert adevărat în domeniul tău şi părerile tale să fie întotdeauna (considerate) pertinente? Atunci trebuie să devii unul! Sau măcar să apelezi la experţi în elaborarea materialelor tale. Vrei să dai sfaturi de make-up pe blog? Urmează un curs de make-up sau solicită părerea unui expert. Informaţiile venite din partea unui specialist vor aduce plus valoare materialelor tale, îţi vor da credibilitate, vor fideliza publicul tău şi vor atrage constant cititori noi.

De exemplu: Am fost pasionată de machiaj dintotdeauna, dar nu am ştiut că pot face din asta o meserie. Aşa că mi-am urmat cealaltă pasiune mare şi m-am specializat în accesarea fondurilor europene. Când mi-am deschis blogul nu eram make-up artist. Dar m-am folosit întotdeauna de titulatura de beauty blogger pentru a mă apropia de make-up artişti şi de a învăţa cât mai multe de la ei. Şi pe lângă informaţiile utile pe care le aflam pentru cititoarele mele, am descoperit universul meseriei de make-up artist, fapt ce m-a ajutat să mai fac un pas şi să urmez cursuri profesionale de specializare. Pe scurt, nu eram expert dar am devenit unul. Şi mai este nevoie să adaug că datorită statutului de beauty blogger am avut şi anumite avantaje? 😀

  1. Studiază impactul materialelor de pe blog asupra publicului tău. Este simplu: trebuie doar să fii atent numărul de comentarii, share-uri, like-uri şi la traficul din Google Analytics. Astfel vei descoperi care sunt subiectele fierbinţi (cele de interes maxim) şi care sunt subiectele reci (cele care vor stârni cele mai puţine reacţii). Este foarte important să cunoşti şi să înţelegi feedback-ul audienţei tale.

De exemplu: Mi s-a întâmplat de multe ori să public pe blog materiale foarte muncite (zile întregi doar de documentare, apoi alt timp dedicat structurării informaţiei şi scrierii materialului) şi impactul să fie aproape de zero. Nu înţelegeam ce se întâmplă, de ce nu primesc reacţii pe măsura muncii mele, şi ajungeam să mă frustrez. Aceste situaţii au dispărut odată ce am început să studiez reacţiile publicului meu la diferite subiecte. Am început să înţeleg ce aşteptări au de la mine şi ce îşi doresc să citească pe blog.

  1. Conturează-ţi un stil propriu. Este blogul tău şi poţi scrie cum vrei tu. Minima şi cea mai de bun simţ regulă este să scrii corect gramatical. În rest, stilul trebuie să îţi aparţină în totalitate şi să te simţi confortabil cu el. Nu încerca să imiţi stilul bloggerului tău preferat pentru că totul vă părea uşor forţat, nu vei fi fericit pentru că nu te vei exprima liber iar cititorul va detecta imediat un comportament neautentic şi îl va respinge. Iar scopul bloggerului este să câştige simpatia unui public cât mai mare. Chiar şi cu un stil antipatic, dacă este autentic, tot va reuşi să câştige simpatia.

De exemplu: Deşi nu am studii jurnalistice, încă de la început am abordat un ton detaşat, sigur, uşor autoritar şi nu foarte personal în articolele de pe blog. Aşa mă simţeam eu confortabil şi acesta este în general stilul care mă caracterizează pe plan profesional. Mi s-a întâmplat ca persoane care m-au cunoscut şi personal după ce mi-au citit blogul să îmi spună că par mai doamnă pe blog, dar că sunt o fire foarte veselă şi destul de tânără (încerc să evit cuvântul copilăroasă că să nu-mi pierd din autoritate:))). Mie îmi place să tratez orice lucru cu seriozitate şi consider că acesta este un dintre atuurile care m-au ajutat să perseverez în viaţă, nu doar în blogging.

  1. Scrie. Scrie mult, scrie des şi scrie bine. Vrei să atragi cât mai mulţi cititori? Scrie. Scrie. Scrie.

De exemplu: Când am început să scriu pe blog povesteam despre produsele mele, despre trucurile învăţate din cărţi sau reviste, nu colaboram cu branduri şi toate materialele prezentate pe blog erau achiziţionate din bursa de studentă şi banii pe care îi primeam de la părinţi. Pe scurt, resursele erau limitate. Dar cu toate astea, pentru că îmi placea foarte mult să public articole pe blog, am fost constantă şi am postat destul de des. Parcă mă hrăneam cu reacţiile cititoarelor şi asta mă făcea să fiu din ce în ce mai creativă. Ca să nu mai adaug că această perseverenţă ţine foarte mult şi de seriozitatea cu care am tratat lucrurile.

  1. Scrie articole nemuritoare. Ştiu că sună puţin ca un basm, dar vă explic imediat ce vreau să vă spun. În general articolele trebuie să aibă nişte calităţi pentru a ajunge la un public cât mai vast. Voi enumera doar câteva dintre ele şi nu spun că un text trebuie să le conţină pe toate: să fie simpatic, să aibă un vizual frumos, să aducă o noutate, să-l facă pe cititor să evadeze pentru câteva minute, să fie actual şi cel mai important pentru mine – să fie util. Articolele care conţin informaţii folositoare pentru public devin nemuritoare.

De exemplu:  Toamna trecută am făcut un review fondului de ten Numeric Proof Smart Skin Foundation. Este un brand pentru profesionişti despre care nu se găsesc prea multe informaţii pe internet. Deci subiectul abordat de mine era din start util make-up artiştilor. Acum câteva luni m-am gândit să promovez din nou pe Facebook prin share-uri acest review cu focus pe specialişti. Rezultatul? Cel mai mare reach organic pe care l-am avut până la momentul respectiv. Vă pun un print screen ca să vă convingeţi singuri.  Concluzia? Un articol bine scris şi cu informaţii utile devine nemuritor. Şi nu doar atât. Căci acesta este unul dintre multe articole scrise bine care îmi aduc constant trafic. Sunt subiecte de interes prezente în permanenţă în motoarele de căutare. Un beauty news are impact doar câteva zile, poate o lună. Dar un articol cu o informaţie de interes larg va atrage constant cititori noi pe blog. Iar o parte dintre ei vor rămâne fideli.

numeric-proof-reach-facebook

Mă voi opri aici pentru că deja am scris trei pagini întregi de word, dar dacă aţi avut răbdarea să citiţi tot vă mulţumesc şi sper că aţi descoperit informaţii utile. Voi continua această serie de articole de blogging tips şi m-am gândit să abordez următoarele teme (însă sugestiile din partea voastră sunt foarte binevenite):

Blogging tips: Cum să construieşti o relaţie cu un brand

Blogging tips: Cum să îţi alegi subiectele abordate pe blog

Blogging tips: Cum să menţii interesul cititorilor

Blogging tips: Cum să atragi cititori noi pe blog

Blogging tips: Personal branding pentru blogul tău

*Disclaimer: Nu mă consider vreun expert în domeniul blogging-ului, dar sunt foarte pasionată de această ramură a online-ului şi dedic foarte mult timp blogului meu – pe care în timp am reuşit să îl transform într-un job full time. Doresc să împărtăşesc din experienţa mea şi altor persoane la fel de pasionate, şi primesc cu plăcere orice sfat ar putea ajuta la îmbogăţirea cunoştinţelor.

LIKE it & SHARE it!
0

Comments

comments

28 Comments on Blogging tips: Cum să construieşti audienţa unui blog

  1. Federova
    1 July, 2015 at 06:05 (2 years ago)

    Foarte util articolul pentru noi, bloggeritele :D.
    As avea o curiozitate si indraznesc sa te intreb, sa-ti cer parerea mai exact.
    La unul din puncte spui ceva de articolele nemuritoare si mi-am adus aminte de o problema de-a mea :)). Ce-ai face tu daca ai avea un articol vechi de 4-5 ani in care ai scris ceva despre un sapun de fata, de exemplu si nu iti mai place sau nu mai esti de acord cu ritualul tau de atunci sau acum consideri o greseala cele spuse?

    Reply
    • Ioana Dumitrache
      1 July, 2015 at 08:13 (2 years ago)

      Pai este foarte simplu: il poti sterge sau il poti modifica. Eu l-as sterge daca nimic din ce am scris acolo nu mai este valabil. Daca insa mai sunt si informatii bune, l-as edita si as scrie la inceput care sunt modificarile. Te puuuup!

      Reply
      • Anais
        1 July, 2015 at 09:19 (2 years ago)

        Eu nu as (mai) sterge un articol vechi. Mai bine pui un “later edit”. Stergerea nu e ok dpdv al indexarii

        Reply
  2. Anca Papp
    1 July, 2015 at 06:24 (2 years ago)

    Foarte folositor articolul ! 🙂 In stadiul meu de baby blogger ma ajuta extrem de mult si ar fi foarte interesant sa faci o serie cu genul acesta de postare 😀
    http://ancasblog0.blogspot.ro

    Reply
    • Ioana Dumitrache
      1 July, 2015 at 08:11 (2 years ago)

      Mult succes si chiar sper sa te ajute aceste informatii! Dar sa stii ca orice sfat nu are niciun efect, daca nu il si aplici :p

      Reply
  3. Nio N
    1 July, 2015 at 07:59 (2 years ago)

    Hey, este super articolul. As mai adauga o idee: timingul – fie el in postari sau in distribuiri pe anumite canale de social media

    Multumim, esti o draguta 🙂

    Reply
    • Ioana Dumitrache
      1 July, 2015 at 08:10 (2 years ago)

      Da, timingul este si el foaaarte important. Offf..sunt atat de multe de spus. Cred ca as putea scrie un mic roman :))) te pup

      Reply
      • Lavender Thoughts
        1 July, 2015 at 16:53 (2 years ago)

        Te rog eu mult, chiar scrie acest “mic roman”! Eu inca n-am gasit “cheia” timingului si as dori sa aflu constatarile, recomandarile – opinia ta in aceasta privinta! 🙂

        Ilda

        Reply
  4. Kind Of Ira
    1 July, 2015 at 08:10 (2 years ago)

    Super Ioana, ai atins niste puncte pe care ar trebui sa ni le reamintim mai des sau de care sa tinem cont mai mult 🙂

    Reply
    • Ioana Dumitrache
      1 July, 2015 at 08:14 (2 years ago)

      Multumesc. Chiar sper sa fie folositor colegelor noastre 🙂

      Reply
  5. Ana-Maria
    1 July, 2015 at 09:43 (2 years ago)

    Felicitari pentru articol ! Tocmai ai castigat o noua cititoare datorita lui.
    Astept cu interes urmatoarele articole de acest gen 🙂

    http://fashionsofa.net

    Reply
    • Ioana Dumitrache
      1 July, 2015 at 11:30 (2 years ago)

      Multumesc, Ana-Maria si bine ai venit pe blogul! :*

      Reply
  6. Beauty By Irina
    1 July, 2015 at 10:17 (2 years ago)

    Eu sunt la inceput de drum in aceasta lume minunata a blogging-ului, si acest articol chiar imi este de mare ajutor.Iti multumesc mult ca te-ai gandit la o astfel de postare.Pupici :*:*:*

    Reply
    • Ioana Dumitrache
      1 July, 2015 at 11:33 (2 years ago)

      Te pup si ma bucur foarte tare ca il gasesti util. Daca ai idei de teme pe care ai dori sa le abordez, te rog sa imi spui :*

      Reply
  7. Lory's Blog
    1 July, 2015 at 11:23 (2 years ago)

    Multumesc mult, Ioana, pentru acest articol util! Invat din articolele tale si incerc sa le pun in aplicare! La inceput…scriam…nu ma asteptam la feedback, la comentarii…dupa mai bine de jumatate de an de scris, am vrut sa renunt la blog…pentru ca nu prea primeam feedback-uri pozitive si nu asa cum ma asteptam eu. La unele articole munceam mai mult, la unele mai putin…sa zic asa.
    Dar fiecare comentariu, chiar si acum, imi aduce bucurie! Conteaza atat de mult si e firesc…ca doar pentru cititori o fac! Pentru ei scriu eu!
    Desi cei mai multi sunt tot bloggeri…am invatat ca oamenii sunt prea ocupati sa lase un comentariu atunci cand citesc sau afla ceva util! citesc si pleaca..astia sunt!
    Dar acum, la aproape un an…nu am nici acum acel feedback pe care il credeam. Deci socoteaala de acasa nu este acceasi cu cea din targ!
    Eu continui sa scriu si…astept sa cresc! 🙂
    Pupici, Ioana!

    Reply
    • Ioana Dumitrache
      1 July, 2015 at 12:16 (2 years ago)

      Draga Lory,

      In primul rand iti multumesc pentru comentariu. Chiar conteaza foarte mult feedback-ul atunci cand muncesti la un materiale. So, thank you!

      Stiu despre ce vorbesti cu comentariile, si eu am avut momente cand am trecut prin ce treci tu. Si tot ce pot sa iti spun este ca am schimbat strategia pana am gasit o formula care sa functioneze pe termen mai lung.

      Promit sa fac si un compediu cu sugestii pentru a stimula cititorii sa lase feedback.

      Te pup si mult succes!

      Reply
  8. Zuzulicka Larisa
    1 July, 2015 at 12:25 (2 years ago)

    Foarte interesant dar si foarte util acest articol.Mi-a deschis ochii in cateva privinte intrucat sunt la inceput de drum iar aceste sfaturi si tipsuri imi sunt de mare ajutor.
    P.S. Acestui articol îi presimt nemurirea :))
    Te pup, Ioana :*

    htpp://www.zuzulicka.ro

    Reply
    • Ioana Dumitrache
      1 July, 2015 at 12:32 (2 years ago)

      Hahaha… da, probabil va intra in categoria articolelor foarte bine indexate. Esti fata isteata, sigur vei avea succes. Voi fi cu ochii pe tine! Te pup

      Reply
      • Zuzulicka Larisa
        1 July, 2015 at 12:34 (2 years ago)

        Pentru mine e o mare onoare sa stiu ca sunt ”spionata” de astfel de persoane 😀 :*

        Reply
  9. Lavender Thoughts
    1 July, 2015 at 14:54 (2 years ago)

    Extrem de util articolul, foarte bine structurat – imi place mult! Lecturand unele dintre idei, mi-am zis: “Vezi, Ilda, vezi, ai cofirmarile necesare?!”… Astept cu interes sa citesc urmatoarele subiecte pe care ti le-ai propus!

    Te pup, Ioana! 🙂
    Ilda

    Reply
  10. Oana
    1 July, 2015 at 16:36 (2 years ago)

    Foarte fain articolul, Ioana! Chiar asa este, sharing is caring si recomandarile tale chiar sunt de ajutor unui blogger invatacel 🙂
    Astept cu interes si urmatoarele articole pe temele anuntate.

    Reply
  11. Irina Rosianu
    1 July, 2015 at 17:07 (2 years ago)

    Mi-a placut mult articolul tau si de abia il astept pe urmatorul. Mi se pare foarte util si te apreciez foarte mult ca imparti cu noi aceste sfaturi! ^_^ Esti o persoana minunata si iti multumesc! :*

    Reply
  12. Szocs Dana Claudia
    1 July, 2015 at 17:37 (2 years ago)

    Foarte interesat! Mi-a placut articolul tau chiar daca m-a pus putin pe ganduri…recunosc 🙂

    Reply
  13. Andreea
    1 July, 2015 at 17:39 (2 years ago)

    Imi plac mereu articolele tale, dar acesta e foarte, dar foarte bun, pentru mine ca blogger e chiar util. Eu inca mai am o mica problema la capitolul postarilor pe care le scriu cu drag, dar nu au impactul pe care as fi crezut ca il vor avea, si recunosc ca uneori ma mir, pentru ca sunt informatii pe care eu le adun din diverse locuri, pe care le-am studiat o perioada… Dar invat cate ceva dupa fiecare articol si incerc sa ma perfectionez in ceea ce fac si de asemenea sa abordez subiecte interesante pentru cititorii mei.
    Abia astept articolele urmatoare, sunt foarte curioasa de ce vei avea de spus.
    Lots of love,
    Andreea

    http://www.andreeaserban.ro

    Reply
  14. camelia c
    1 July, 2015 at 17:43 (2 years ago)

    Multumim pentru articol!
    Nu-i usor sa pornesti in lumea bloggingului, mai ales ca majoritatea dintre noi nu suntem jurnalisti, si sfaturile tale sunt mai mult decat utile, pentru noi cele inca la inceput.
    Desi a trecut un an si ceva de cand mi-am deschis blogul, inca mai am multe nelamuriri. E adevarat ca pe zi ce trece, mai invat cate un lucru. Am avut si eu momente in care am vrut sa renunt, cum spunea si Lory, dar mereu m-am gandit ca vor veni vremuri mai bune. Totul a fost cam in salturi.
    Momentan, marea mea dilema e cum sa relationez cu brandurile. Colaborez cu cateva branduri dar mi-e asa greu ( si rusine) sa-i abordez cand vreau sa fac un concurs sau mai stiu eu ce.

    Reply
  15. Mihaela Br.
    1 July, 2015 at 21:35 (2 years ago)

    Multumesc de informatii , mai ales ca sunt detaliate si din experienta proprie ! Eu am inceput un blog acum 2 ani , am scris constant o perioada , apoi mai rar dar de 6 luni scriu des si incerc sa evoluez ca stil si idei. Am trecut pe wordpress , insa observ ca deja spatiul alocat de ei mi se micsoreaza si imi dau seama ca trebuie sa imi cumpar un domeniu si sincer , am citit despre insa inca nu stiu unde sa ma indrept . Ce domeniu sa aleg sa nu platesc degeaba !? Si am mai observat ca nu prea este vizibil blogul meu , posibil inca nu stiu eu sa fac setari sa fie mai bine ..oricum invat din mers , caut pe net dar uneori e frustrant ca muncesc la articole, la fotografii si parca scriu nimanui…! 🙁 Vreau sa nu imi pierd motivatia , pentru ca imi place si vreau sa ma implic mai mult ! Ce consideri? Un domeniu cumparat pentru blog m-ar ajuta sa trec la un nivel mai bun ? Multumesc de ascultare ! 🙂

    Reply
  16. Ioana Alexe
    1 July, 2015 at 22:18 (2 years ago)

    Foarte util articolul. Mi-am dat seama de cateva greseli pe care inca le fac si mai mult ca sigur le voi remedia cat de curand.
    Eu sunt foarte interesata de atragerea cititorilor noi pe blog , abia astept sa citesc despre asta!
    Multi pupici si inspiratie! :*

    Reply
  17. Crissie's Mind
    2 July, 2015 at 10:48 (2 years ago)

    Foarte util acest articol! Imi place sa vad ca cineva impartaseste ce a invatat de-a lungul timpului despre blogging. Abia astept sa citesc articolul despre Cum să construieşti o relaţie cu un brand. De fapt, le astept cu nerabdare pe toate 😀

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






Enjoy this blog? Please spread the word :)

  • RSS20
  • Follow by Email
  • Facebook
  • Google+7
    http://ioanadumitrache.ro/2015/06/30/blogging-tips-cum-sa-construiesti-audienta-unui-blog/">
  • Twitter20
  • SHARE0
  • YouTube0