Q&A despre slăbit| De ce m-am apucat de sport și cum fac să nu renunț

 Am primit în ultima perioadă o serie de întrebări pe Instagram legate de sport, motivație și slăbit în general, și pentru că unele s-au tot repetat, m-am gândit să scriu un articol pe blog în care să răspund acestor întrebări.

Cum faci să rămâi motivată și concentrată pe ce ți-ai propus?

Este foarte important să îți găsești o motivație puternică, preferabil să fie ceva ce ține doar de tine și este independent de orice sau oricine altcineva din jurul tău.

Motivația un combustibil care te ajută să pornești în călătoria ta, dar pe parcurs ea se poate schimba sau poate pur și simplu să dispară. Însă, în foarte puține cazuri dispare doar după ce obiectivul a fost atins. În acest caz ce rămâne de făcut pentru că tu să continui chiar dacă motivația te-a părăsit? Aici intervin disciplina și concentrarea. Singură am descoperit că acești doi factori m-au ajutat de fapt să continui în orice condiții.

Disciplina am invățat-o de la antrenorul meu, Iulian Dinu, care indiferent de ce chef aveam, de cât de încărcat aveam programul sau de cât de rea era vremea de afară (vă mai amintiți vlogul de astă iarnă cu două antrenamente într-o zi? Dacă nu, click AICI), m-a făcut să merg la antrenament și să fac sport. Și credeți-mă că în acești aproape doi ani am avut multe momente în care nu m-am mai simțit motivată, mi-a fost lene, am vrut să dorm mai mult sau pur și simplu voiam să mănânc desert după masă. Dar am înțeles că fie ploaie, fie vânt eu la antrenament mă duc!

Dacă disciplina vi se pare ceva greu de atins, atunci nici nu vă imaginați ce greu este să îți păstrezi concentrarea. Am perioade în care sunt foarte concentrată pe obiectivele mele și pe acest stil de viață sănătos (sport regulat + alimentație sănătoasă), și în care pot cu succes să merg la culcare devreme, să îmi pregătesc eu mesele, și în oraș să mănânc cât mai corect, iar la antrenamente să fiu cu adevărat prezentă și să pot duce cu succes la capăt exerciții din ce în ce mai complexe și mai intense. Atunci parca am niște super puteri care mă ajută sa rezist cu ușurință tentației unor deserturi sau ale unor ieșiri în oraș care implică și consumul de alcool. Sunt convinsă că acele super puteri îmi vin din puterea de concentrare și sfatul meu pentru voi este ca atunci când vă apucați de ceva să vă implicați 1000% pentru dacă vă doriți să reușiți.

credit foto Răzvan Ionescu

Cum faci ca în timpul antrenamentelor să continui atunci când simți ca nu mai poți sau când pur și simplu nu mai vrei?

Acum doi ani v-ați fi întâlnit cu o Ioana care la primul efort (sau chiar gâfâit) s-ar fi oprit din orice. Efortul este un disconfort. Cu timpul corpul se obișnuiește, dar tot un disconfort rămâne. Ei bine, chiar și acum am momente când fac exerciții și vreau pur și simplu să mă opresc după 20 de repetări și nu 30 câte mi-a zis Iulian să fac. În acele momente vă zic sincer că duc o luptă cu mine. Luptă pe care nu o câștig întotdeauna. Însă vreau să împărtășesc cu voi ce gândesc în momentele în care eu câștig și mai reușesc să fac câteva repetări. În primul rând, încerc să îmi aduc mintea acolo unde și corpul meu, adică eu în sala de sport făcând acel exercițiu pentru sănătatea mea. Apoi mă detașez de acea durere sau disconfort și încerc să le gestionez ca și cum asta trebuie de fapt să simt când fac acel exercițiu. Mă imaginez ca un păpușar care își ajută și își susține propriul corp să facă anumite mișcări. Și nu în ultimul rând, mă concentrez pe faptul că Iulian mi-a spus că atunci când mușchiul arde atunci lucrează cel mai bine, și ca acele ultime repetări sunt cele mai eficiente. Arde tare? Mai bagă două!

Ce te-a motivat să începi să slăbești și să nu tot amâni și să spui “De mâine mă apuc de sală/slăbit”?

Motivul pentru care am decis să slăbesc a fost de natură medicală. Eu am făcut criza de spate în ianuarie și abia în iunie m-am apucat cu adevărat de treabă. Deci am amânat și eu. Și am avut și multe alte încercări eșuate înainte. Sincer nu cred că este important momentul, nu contează că e de mâine, de luni sau dupa Anul Nou. Contează să faci acest pas când ești cu adevărat pregătit. Pot spune că am avut nevoie de cinci luni ca să fac ceva pentru sănătatea mea (după criza de spate) sau pot spune că am avut nevoie de 27 de ani. Nu cred că mai are vreo relevanță acum. Motivele mele au fost multe: voiam să nu mă operez la coloană, voiam să îmi pot cumpăra haine de oriunde și să îmi găsesc haine pe măsura mea, voiam să nu mi se mai spună că promovez obezitatea și un stil de viață nesănătos, și voiam să eliberez o Ioana activă căreia îi plac activitățile ce implică efort fizic. Motivația să știți că se poate schimba pe parcurs. La mine s-a schimbat. Eu acum merg la sală și continui antrenamentele cu Iulian pentru că vreau în continuare să slăbesc, dar și pentru că a început să îmi placă sportul și nu vreau să mai renunț niciodată la el. Vreau să fiu sănătoasă și mă entuziasmează gândul că fiecare zi ce trece mă ajută să mă transform în cea mai bună variantă a mea.

PS: Tocmai am fost anunțată că am fost nominalizată (pentru al cincilea an!!!) la Gala Digital Divas la secțiunile:

7. Best using of video in Fashion and Beauty Blogging

8. Best Facebook Page of Beauty & Fashion Blogs

11. Best Beauty Blog

Dacă veți considera că merit să fiu premiată și anul acestă mă puteți vota AICI.

Vă mulțumesc și aștept în continuare întrebările voastre!

 

LIKE it & SHARE it!
0

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






Enjoy this blog? Please spread the word :)

  • RSS20
  • Follow by Email
  • Facebook
  • Google+2
    http://ioanadumitrache.ro/2017/05/05/slabit-ioana-dumitrache-motivatie/">
  • Twitter20
  • SHARE0
  • YouTube0