Întotdeauna am fost un copil cuminte. Nu mi-am rupt nicio mână şi niciun picior, nu am stat prin spitale cu operaţii complicate sau cu boli dubioase, nici măcar o intoxicaţie alimentară nu am făcut. Nu săream garduri iar genunchii mei nu erau plini de julituri. Pur şi simplu mă feream de orice mă rănea, ba chiar mi-am perfecţionat rapid mersul pe role si patine de frica juliturilor şi a căzăturilor.
Ei bine, cam am aşa este şi şofatul meu. Sunt cel mai preventiv şofer, mă feresc constant de ceilalţi participanţi la trafic şi nu fac din condus o plăcere, deşi sunt momente când asta mă relaxează. Nu am fost niciodată implicată într-un accident din postura de şofer şi nici nu cred că voi fi pentru că scopul meu este să ajung la destinaţie fără “julituri”.
Dacă v-aţi făcut o imagine angelică despre Ioana-şoferiţa, aflaţi că lucrurile stau exact pe dos: sunt impulsivă şi nu am răbdare să stau în cozi, o iau pe linia de tramvai ori de câte ori am ocazia şi îmi place să fac depăşiri, mai ales dacă maşina mă ajută. Nu înjur niciodată pentru că nu înjur de fel şi mă enervează oamenii care spun că femeile nu sunt bune şoferiţe. Am întâlnit o grămadă de barbaţi care conduceau ca nişte cizme şi cu toate astea nu generalizez. Unii se nasc cu volanul în mână, alţii cu pensulele de machiaj. Eu cu amandouă 🙂
V-am făcut această introducere ca să nu vă ia prin surprindere entuziasmul cu care am participat la BMW xDrive Live Tour. Nu mă pricep deloc la maşini, cel puţin până în momentul când mă aşez în scaunul şoferului şi încep să reglez oglinzile. Iar în momentul în care pornesc la drum, încep să văd calităţile şi minusurile pe care le are o maşină. Pur şi simplu nevoile mele vorbesc de la sine. Aşa că dacă mă dau jos de la volanul unei maşini cu zâmbetul pe buze, înseamnă că a trecut testul. Să vedem cum s-au descurcat noile modele BMW cu tracţiune integrata BMW xDrive.
După ce Claudiu David, BMW International Senior Drive Trainer, ne-a prezentat noul model BMW X5 şi renumitul sistem de tracţiune BMW xDrive datorită căruia domină segmental Sports Activity Vehicle, am trecut la treabă. Alături de Mihai Aurel Beldie ne-am îndreptat către zona de Peak Activity unde am testat caracterul de off-roader pe care sistemul de tracţiune integrală BMW xDrive îl oferă modelelor X5. Curajoasă din fire, am lăsat-o pe Andreea, care mi-a fost parteneră în această aventură, să urce prima la volan.
O nimica toată să urci acea rampă abruptă şi să cobori rampa cu sistemul de tracţiune integrală BMW xDrive prin transfer de cuplu între punţi şi între roţile de pe aceeaşi punte. Iar în caz de aderenţă redusă, sistemul Hill Descent Control permite coborârea unei pante fără să fie necesară acţionarea frânei. Pe scurt, fara picior pe frana caci maşina cobora singură. Cool, nu?
Greul nu trecuse. După rampa cu pricina nu am scăpat nici de stat în 3 roţi într-o rampă cu înclinaţie de 21°. Oricum sunt o norocoasă, noile modele BMW X5 oferă siguranţă pe rampe cu inclinaţie de până la 36°, deci se putea şi mai rău. În poza de mai jos sunt eu, fără să ţin vreun picior pe frână. Tot ce mă gândeam era “unde eşti tată să mă vezi, că asta e mai tare decât urcatul tău pe stânci cu maşina!”. Singura mea grijă (exceptând emoţiile şi încordarea date de adrenalină) era să mă asigur că cineva mă surprinde în poză pentru a-i trimite o poză rapid pe email tatălui meu cu mesajul “beat that!”.
Apoi am participat la modulul Innovation Lane al cărui coordonator a fost Mihaela Beldie şi care ne-a permis să testăm sistemele de tracţiune integrală BMW xDrive în trafic şi am descoperit alte inovaţii marca BMW. Recunosc că aici am fost impresionată prin atenţia la detalii şi confortul pe care îl oferă aceste maşini în trafic. După aproximativ 30 de minute de condus, am hotărât: în modelul BMW 640d xDrive Gran Coupé M Sport Edition mă simt cel mai bine.
Din păcate am ratat modulul Performance Park coordonat de Mihai Beldie, mi-ar fi plăcut să iau câteva viraje la mare viteză, dar deja ştiam că datorită sistemului de tracţiune integrală BMW xDrive maşina se va descurca excelent. Cu toate astea regret că am ratat această parte.
Când m-am dat jos de la volan aveam o stare foarte bună, de relaxare. Chiar şi tenul arăta mai bine. Cred era efectul beauty-adrenalinei. Mai vreau!
PS: După această experienţă, de fiecare dată când mă gândesc la drumul spre următoarea destinaţie Spa on the Road, mă văd la volanul unui BMW X5 M50d. Şi nu este vorba doar despre spaţiul de depozitare a bagajelor, credeţi-mă!
La inceputul articolului am avut impresia ca vorbesti despre mine. Jur!! La fel eram si eu in copilarie. Se pare ca avem multe lucruri in comun!
A fost o placere sa fac echipa cu tine, esti un sofer foarte bun si daca vom mai avea o astfel de ocazie, mi-as dori sa fim tot sub acelasi plafon:). Te pup!
Eu ma bucur ca am avut ocazia sa te cunosc si fata in fata, chiar daca nu am apucat sa vorbim prea mult. Minunat evenimentul.
Si mie mi-ar place una mai tinara, adica o masina noua, dar ramin cu Toaregul meu batrin.