Ce mă determină să nu mai citesc un blog
Astăzi m-am aşezat la masa de scris în postura de cititor. Înainte de a fi blogger am fost cititor şi îmi amintesc foarte clar cu câtă pasiune, curiozitate şi sete de informaţie devoram acum 4-5 ani bloguri din străinătate sau blogul Ancăi Buzea care, după părere mea, era la vremea respectivă cel mai informativ blog de beauty&make-up din România. Între timp mi-am făcut propriul blog şi am încercat să îl construiesc exact aşa cum şi-ar fi dorit cititoarea Ioana Dumitrache să găsească un blog pe care să-l citească cu plăcere din scoarţă în scoarţă. Mi-am luat foarte în serios rolul de persoană care informează, emite şi formează opinii, şi mi-am creat un cod deontologic propriu după care mă ghidez. Dar totodată sunt conştientă de faptul că modelul meu nu este cel mai bun, cel mai eficient sau cel mai recomandat pentru că suntem diferiţi şi avem dorinţe diferite.
Astăzi vreau să împărtăşesc cu voi ce îşi doreşte cititoarea Ioana Dumitrache de la un blog şi ce o face să părăsească rapid o pagină chiar dacă subiectul este unul interesant.
- Un layout haotic – nimic nu mă oboseşte vizual mai tare decât un blog în care meniul, bannerele şi widgeturile sunt aşezate haotic.
- Cromatica blogului – trebuie să fie una simplă, plăcută vizual. Prea multe culori pe o pagină mă fac să ies rapid.
- Fontul şi mărimea lui – sunt foarte importante. Cu cât este mai lizibil şi mai simplu, cu atât voi acorda mai mult timp pentru lecturarea textului.
- Aşezarea în pagină – Mie nu-mi place să citesc texte centrate care eventual sunt scrise bloc. Ce mă fac dacă pierd rândul? Recomandarea mea ar fi să spargeţi textele în paragrafe delimitate de intertitluri şi să nu le mai centraţi.
- Pozele neclare – dacă nu reuşeşti să faci o fotografie bună de produs, roagă o colegă sau foloseşte vizualul oficial oferit de brand.
- Poze la machiaje în care porţi ochelari – ori îmi arăţi machiajul, ori îmi arăţi cum îţi stă cu ochelari! Dacă deschid respectivul articol înseamnă că sunt interesată de culori şi texturi, intensitate, tipul machiajului, cum a fost realizat şi că asta vreau să vad.
- Butoane de LIKE & SHARE (aceasta este mai mult o recomandare) – poate nu am timp sau chef să îţi las un comentariu, dar apreciez ce ai scris şi vreau să diseminez informaţia. Dacă nu ai butoane de social media la îndemână, s-ar putea să ratezi oportunităţi care ţi-ar putea aduce vizitatori noi.
- O listă lungă şi interminabilă de etichete – sunt cuvintele cheie pe care le-ai pus de-a lungul timpului articolelor tale iar acum secţiunea de etichete ocupă foarte mult spaţiu în dreapta sau în partea de jos a blogului. Încearcă să te pui la curent cu noile metode de etichetare care, pe lângă faptul că sunt mai eficiente în motoarele de căutare, sunt invizibile pentru cititori.
- Articolele fără structură – acesta este cel mai important aspect al unui articol: să aibă o structură, un fir roşu şi o concluzie. În primul rând te ajută pe tine în structurarea informaţiei pe care vrei să o transmiit (te organizezi mai bine şi mai uşor), iar cititorilor le este mai uşor să te urmărească şi să înţeleagă ce ai vrut tu să spui de fapt. Urăsc articolele care nu transmit nimic concret şi mi se par inutile, chiar dacă premisa de la care s-a pornit era una interesantă.
Acestea sunt observaţiile mele din perspectiva unui cititor. Sunt curioasă dacă şi voi, cititoarele mele, îmi împărtăşiţi opiniile. Sper să fie de folos bloggerilor care se regăsesc şi să nu fie interpretate greşit. Am preferat să spun toate aceste lucruri pe blogul meu şi să nu dau sfaturi directe tocmai pentru că vreau să ajungă informaţia doar la persoanele interesate.
De fapt, vreau să vă provoc pe voi şi pe alte bloggeriţe să scrie câteva motive pentru care nu citesc anumite bloguri şi voi începe cu Andreea, Jully, Antonia, Cristina, Camelia, Dara, Larisa şi Adina.
Comentariile sunt închise.
Vreau si eu sa il fac 😀 Eu as adauga si pozele facute cu tableta. Bine, pe mine oriucm ma amuza foarte tarecand vad pe cineva ca face poze cu „tabloul” :))))
Chiar, de asta uitasem :)))
Da, o idee buna pentru un viitor articol. 🙂 Multumesc de nominalizare.
Chiar voi citi cu atentie fiecare articol al fetelor tagguite pentru ca vreau sa schimb multe lucruri in ceea ce priveste designul blogului meu.
Pupici.
Mie imi place maxim blogul tau! <3
Iti multumesc frumos! Inseamna mult pentru mine ce ai zis. :-*
Foarte interesant. Eu am problema cu etichetele. Ma enerveaza pana si pe mine. O sa caut pe net sa vad cum as putea sa le ascund, tinand cont de faptul ca blogul e pe Blogger.
Pup.
Si Dana Make-up mi-a zis ca are aceeasi problema, daca reusesti poate o ajuti si pe ea. Te pup!!
Mwhahaha, îmi frec mâinile a plăcere și te ador că m-ai tăguit. ȘI să știi că mă ajută mult și cele listate de tine, cine crede că nu are nimic de îmbunătățit, înseamnă că nu vrea mai mult și mai bine de la el însuși. Abia aștept să scriu despre, kisses :*
Hihi, de abia astept sa vad ce sfaturi ai tu pentru noi 😀
La asta cu etichetele ma simt cu musca pe caciula. De cand tot zic ca le asez din nou.. parca nu ma mobilizez, mereu apare ceva. Dar o s=o fac si pe asta!
In ceea ce priveste textele centrate, eu am ramas c-un cocofix dupa ce am dat un examen. Printre altele, aveam parte de word si ne-au pus sa scriem un text cu diferite cerinte. Ei, l-am scris bine, insa am uitat sa il aliniez bloc. Stii ce mi-a zis proful? Ca textul meu arata ca… „pisatul boului”, ca sa il citez. De atunci aliniez si un singur rand, daca il scriu…
Te pup!
Doamne ce urat! Cum sa faca asa ceva???
Pe langa tot ce ai enunțat tu, eu as părăsi si o si fac chiar daca informatia e buna si pozele de calitate daca esti greșeli gramaticale grave. Am întâlnit dezacorduri si tot felul de greșeli inacceptabile.. Si asta ma deranjează foarte tare
Si iată ca am gresit si eu gratie autocorrectului :)) vroiam sa spun „daca exista greșeli gramaticale”. Te pup!
Am omis partea cu greselile gramaticale gandindu-ma ca cei care le fac nu sunt constienti ca le fac, ca daca ar fi nu le-ar mai face, nu? Sper :))))
Mie imi plac mult textele justified, imi inspira ordine. Daca sunt centrate, nu le pot citi ca lumea de pe mobil si ma enerveaza.
La loc de cinste sunt greselile gramaticale sau scrisul aiurea, foarte copilaresc – ma oboseste si ma face sa inchid pagina.
Te inteleg si sunt perfect de acord cu tine. Putina ordine, text scris corect gramatical si fara exprimari copilerasti …este mereu binevenit!
Sutn de acord cu tot ce ai enumerat tu, insa as mai adauga inca 2 chestiute: template-urile inchise la culoare si scris alb (imi omoara ochii) si un scris deplorabil, eventual bilingv. Nu oi fi eu premianta la gramatica, dar unele dau cu batu-n balta rau de tot.
Ah, da! De ce sa scrii intr-o limba straina daca nu esti in stare sa o faci ca lumea… nu inteleg!
Acestea fiind spuse e clar ca nu „pui piciorul” pe la mine. Abia astept sa am timp de aspectul blogului, sa il pun la punct :/.
Tu trebuie sa te uiti la acest articol ca la unul plin de sfaturi pentru a imbunatati lucrurile si nu altfel. L-am pus pe blogul meu tocmai pentru ca nu vizam pe cineva anume, ci doar persoanele care au fost interesate sa il citeasca. Succes mai departe!
am inceput si eu acum o luna sa fac curatenie in etichete, dar sa le ia naiba ca sunt atat de multe! faza e ca la inceput credeam ca etichetele tin in loc de „descriere de cautare”. cat de depre centrarea textului…guilty, dar nu ma pot abtine. mi se pare ca umple mai bine pagina
Fiecare face cum crede ca este mai bine, doar ca treaba cu centrarea textului este obositoare pentru ochi. Pe mine cel putin ma face sa nu mai citesc.
ca o purtatoare de ochelari, nu sunt de acord cu punctul 6. corect, ar trebui sa existe poze in care se vede ft bine machiajul, dar sunt ft importante si pozele cu ochelari. eu mor de ciuda cand vad un machiaj superb, dar care ar arata dubios cu ochelari. sunt prea putine tutoriale pentru fete cu ochelari, asa ca eu sun bucuroasa cand vad fete care se pozeaza asa.
Exact ar trebui sa existe un echilibru, dar sa stii ca machiajul pentru purtatoarele de ochelari este deosebit deoarece trebuie sa tii cont de lentila, marime si forma, culoarea, marimea si forma ramei si apoi ca la orice machiaj trebuie sa tii cont de fizionomia ochiului, culoarea irisului, a parului si a pielii si apoi de eveniment. Machiajul in general este un lucru 100% personalizat, in cazul purtatoarelor de ochelari este si mai personalizat. Chiar voi scrie cat de curand un articol despre machiajul pentru purtatoarele de ochelari si voi incerca sa il fac cat mai exhaustiv. Sper sa iti fie util!
Ma bucur ca ti-am citit articolul. Ne mai atragi atentia la lucruri la care poate nu ne mai gandim deoarece ne-au intrat in rutina si nu le consideram importante. Pupici!
Ma bucur ca asa l-ai interpretat caci intentia mea era doar sa ajut. Te pup!
Dragut articolul si iti multumesc pentru ca l-ai facut! Am citit cu atentie si am luat aminte!
La multe puncte sunt de acord cu tine…pana la urma citeste si reciteste articolul inainte de a-l posta si inainte de a-l citi multi oameni…eu asa fac! 🙂
Nu imi place cand vad reclama foarte multa pe blog (dar asta cred ca nu tine mereu de detinatoarea blogului), nu-mi place sa nu vad poze la un produs la care faci review – ce rost are?
In fine…invatam in timp cu siguranta multe si e bine sa evoluezi!
Te pup! 🙂
Exact! Poate sunt greseli pe care le faci fara sa iti dai seama. Atunci e bine sa iti spuna altcineva. Te pup si multumesc!
Ma bag in seama si-o sa fiu putin pe dinafara cu tehnicalitatile (de bun simt si firesc ce-ai scris tu dar trecand de punctele alea), eu nu mai citesc un blog in clipa in care vad in jur de 3 postari una dupa alta, sponsorizate. Nu e o cifra anume dar in general imi pute cand vad reclama dupa reclama dupa reclama iar bloggerul respectiv isi pierde toata credibilitatea in ochii mei. O alta problema pentru mine e photoshopul excesiv (deh, citesc mai mult pe zona de feshan) – ma irita cumplit feţele alea de ceara si chipurile perfecte, fara milimetru de punct negru pe nas. As mai mentiona si emoticonurile. E enervant si pueril sa vad :)))))) scris la infinit. O data mi se pare ok, pot sa inteleg, dar cam atat. Si ca sa inchei – subiectiv bineinteles – urasc din ficati textele cretinoide, poezii imbecile scrise de oameni care n-au nicio treaba cu scrisul, despre…Viata. Timp. Moarte. Nastere. Si alte notiuni din astea foarte complexe si greu de cuprins intr-un text care teoretic n-ar avea nicio legatura cu pozele. La dracu, esti in parc in blugi si tricou si-mi scrii cat de mici suntem in fata timpului. Ce pot sa mai zic afara de „sa mori tu?”
Gata. Sunt un om rau.
Nu sti un om rau, tu nu ai cum sa fii un om rau! Multumesc ca ai trecut pe la mine <3 :* :*
ai mai putea adauga si: la fiecare 2-3 postari e reclama pentru aceeasi firma 😉
Pe mine nu ma deranjează asta, mai ales daca persoana respectiva are o pasiune pentru un anumit brand. Doar despre asta este vorba, nu? Despre pasiuni. În schimb te invit sa scrii un articol pe blogul tău căci mi-ar plăcea sa iti citesc opiniile 🙂