Ideea de a împãrtãşi cu voi ceea ce am învãţat eu pe parcursul celor patru sãptãmâni mi-a venit încã de pe atunci, dar am tot amânat momentul fãrã sã îmi dau seama cã las sã treacã prea mult timp.
Chiar dacã nu am interacţionat direct cu cele trei membre ale juriului, sãptãmânal am primit câte un newsletter plin de sfaturi menite sã ne ajute sã ne îmbunãtãţim blogurile şi articolele pe care le publicãm.
Pentru început voi împãrtãşi cu voi doar acele învãţãminte primite în NL, dar care au devenit reguli de aur pentru mine.
Primele sfaturi au venit de la Cristina şi dacã ar trebui sã le rezum în patru cuvinte, aş spune: timp, informaţii relevante şi originalitate. Am înţeles foarte clar cã timpul cititorului este extrem limitat şi cã nu trebuie sã îi ofer un articol plin de detalii nesemnificative sau irelevante care sã îl plictiseascã. Pentru a evita acest lucru ne-a sfãtuit sã nu publicãm un material imediat ce l-am terminat de scris, ci sã îi ofer un timp şi apoi sã revin asupra lui.
Sã vã mai spus cã de atunci am rescris n materiale şi cã am tãiat paragrafe întregi care mie mi se pãreau vitale pentru ceea ce voiam sã transmit, dar care erau irelevante în realitate? De exemplu, voi cunoaşteţi varianta a treia a acestui articol :))
De asemenea, ne-a mai sfãtuit sã punem accent pe originalitate. Este importantã atât originalitatea titlului, cât şi a cea a abordãrii subiectului. Cum ar fi fost dacã aţi fi citit 15 articole despre şamponul Elseve cu numele “Review Elseve Nutri Gloss Cristal”? Ştiu, are mare dreptate!
Pe scurt, de fiecare data când scriu un articol mã întreb dacã pe cititor l-ar interesa cã pe mine mã durea mãseaua în timp ce mã îndreptam spre eveniment, încerc sã gãsesc o abordare cât mai deosebitã a unui subiect despre care ştiu cã vor scrie mai multe persoane, titlul sã fie cât mai atractiv şi cât mai relevant pentru subiect şi nu mã mai grãbesc sã apãs butonul “publicã” imediat ce am terminat de scris. Câte idei faine mi-au venit şi la 3 zile dupã ce am terminat de scris un material pe care nu l-am publicat şi cât de mare a fost satisfacţia dupã aceea!
Sfaturile Lilikãi au fost simple, dar pline de învãţãminte. Ne-a arãtat cât este de important sã comunicãm simplu şi natural cu cititorul, sã fim sincere şi sã încercãm sã îl facem sã simtã emoţia din spatele râdurilor noastre.
Acesta este stilul ei personal care m-a cucerit încã de când i-am citit prima oarã blogul şi ca sã fiu sincerã, m-am înscris în aceastã competiţie ca sã o cunosc mai bine şi pentru cã îmi doream extrem de mult sã învãţ de la ea. Tocmai de aceea oportunitatea oferitã de L’Oreal a fost una specialã încã de la început.
De asemenea, şi Lilik a pus accent pe creativitate şi ne-a dat câteva sfaturi menite sã ne ajute sã creãm un articol deosebit, fãrã sã omorâm cele mai bune idei înainte de a se naşte.
Sfaturile Danei Sota s-au concentrat pe subiectul şi conţinutul articolelor. Ea ne-a sugerat sã abordãm subiecte cât mai variate pentru cã beauty înseamnã şi sãnãtate, nutriţie, tratamente faciale sau corporale şi nu numai produse pentru machiaj, unghii sau pãr.
De asemenea, a accentuat cât de importantã este documentarea asupra unui subiect şi expunerea lui într-o manierã cât mai prietenoasã, folosirea elementelor foto şi video calitative şi prezentarea subiectului dintr-o perspectivã sincerã şi obiectivã.
Lucrurile menţionate mai sus au devenit reguli de aur pentru mine şi încerc sã nu mã abat de la ele niciodatã. Cu siguranţã vor fi persoane care vor spune cã ştiau deja toate acestea, dar de cele mai multe ori, deşi le ştim ori uitãm de ele, ori nu le aplicãm.
Sper cã v-a plãcut acest articol şi promit sã revin dupã cursuri şi cu alte informaţii interesante pentru voi şi pentru mine.
Mulţumesc încã o datã L’Oreal Paris, Cristina Bazavan, Liliana Olescu şi Dana Sota pentru aceastã experienţã deosebitã.
foarte interesante sfaturile!multumim
Cu mult drag!
Multumim pentru sfaturi! Mi-a placut foarte mult articolul si l-am citit cu placere, plus ca o sa incerc si eu sa pun in aplicare cat mai multe din sfaturile tale si mai mult am inceput sa rasfoiesc si paginile Lilikai si Danei 😀
Mult succes!
Am remarcat in articolele din Amelie .ro ca o mare parte din aceste sfaturi deja le aplicai.
Multumesc Maria! 😀
Mie mi se pare o mare prostie asta cu titlul: Adica de ce sa-i pun titlul „bule roz si colorate” de exemplu, cand ii pot spune simplu review-ul produsului X.
In opinia mea titlul trebuie sa fie informativ, nu sa folosim figuri de stil si sa cream asteptari false cititorului.
Mi s-a intamplat si nu doar o data sa intru pe bloguri pentru ca aveau un titlu pompos si cand, colo, era un articol de toata jena despre nu stiu ce gel de dus sau nu stiu ce prostie de pudra.
Adica era ok pentru blogger-ul respectiv ca strangea unici, insa a doua oara sau a treia oara eu nu as mai intra pe blogul lui ca sa citesc ceva, ca stiu ca titlurile sunt doar exagerari.
Si Partea cu ” nu sunt relevante informatiile”, iar nu mi se pare ok. Dimpotriva, blogul e personal, ca de asta se numeste blog si cititoarea vrea sa stie si despre autoare putin, sa o cunoasca si sa stie ce a simtit ea, ce i-a placut, ce nu etc.
Eu cred ca sfaturile astea sunt pentru articolele de presa unde trebuie sa fii obiectiv, dar sa atragi cat mai multi cititori si sa faci cat mai multe vizualizari.
Perfect de acord cu tine Dorina. Aceasta scoala de blogging este despre cum sa atragi unici si sa faci bani, nu sa iti creezi un cerc de cititori aproape de tine 🙂
Andreea, nu sunt deloc de acord cu ce spui tu aici, dar iti respect parerea.
Dorina, eu zic ca exagerezi putin si ca trebuie sa vezi lucrurile in nuante, nu numai in alb si negru. Ca sa iti dau un exemplu, la review-ul cremei Moisture Match am pus titulul „Si tenul tau are nevoie de matifiere?” si nu cred ca am creat false asteptari. De fapt te indeamna sa fii creativ si sa gasesti titluri atractive pentru a iesi din multime. Iar referitor la partea cu informatiile relevante, iar esti putin radicala. Nu spune nimeni sa nu ai o abordare personala, ci doar sa nu aberezi pe timpul cititorului.
Sfaturile astea pe mine m-au ajutat mult si pentru mine conteaza sa atrag cat mai multi cititori 🙂
Cel mai bun sfat: să fim sinceri! Nimeni nu o să aprecieze un articol în care spui lucruri pe care nici măcar tu nu le crezi!
Foarte adevarat ceea ce spui tu 🙂 Iti multumesc pentru sfaturi. Cred ca si asta te face sa fi o blogerita buna, faptul ca imparti cu noi cunostintele tale pentru ca puteai la fel de bine sa le urmezi si atat. Mi-a placut foarte mult articolul si l-am citit cu placere si desigur ca voi incerca sa le aplic si eu aceste criterii sa le spun asa :*
Aceste sfaturi sunt mai mult decat pretioase. Sunt de parere ca, oricine vrea sa faca serios blogging ar trebui sa le respecte.
Multi dintre cei care scriu pe bloguri, asa cum bine ai amintit, cunosc deja aceste regui dar se cam trece cu vederea punerea lor in practica.
Te pup!
multumim multde sfaturile pe care le impartasesti cu noi.
Multumesc pentru sfaturi 🙂 sunt utile mai ales pentru un incepator ca si mine 😀 foarte frumos ca impartasesti experienta ta si cunostintele cu noi, toate 🙂
Multumim pentru informatii!!! Iti doresc mult succes pe viitor!
Nu gasesc articolele catre care faci trimitere, adica dau click si imi spune ca nu mai exista :). Mie imi place mult cum scriu cele 3 doamne, fiecare are suficienta experienta si baza pentru a veni cu sfaturi.
Multumesc pentru ce ai impartasit! Asa este…este important sa oferi cititorului creativitate originalitate si subiectivitate!
🙂
Ma bucur mult ca ai gasit utile informatiile. Mult succes! Te pup