De ce nu scriu despre produsele care nu îmi plac
În primul rând eu nu sunt de acord cu expresiile “review pozitiv” sau “review negativ”. Nu există aşa ceva. Review-ul este o recenzie/analiză, şi prin definiţie înseamnă că aduci critici (care şi ele pot fi bune sau nu) despre un anumit produs/subiect/serviciu. Nu poţi fi obiectiv atunci când scrii un review deoarece treci totul printr-un filtru propriu, însă poţi încerca să faci o analiză exhaustivă bazându-te nu doar pe analiza proprie, ci şi pe alte păreri. Cum poţi afla alte păreri? Poţi întreba şi alte persoane care este părerea lor legată de subiect, sau poţi citi ce au scris şi alţii înainte.
Atunci când eu scriu un review am nevoie de mai mult timp. Am nevoie de timp pentru a testa produsul pe mine (şi pe alte persoane dacă am ocazia), am nevoie de timp pentru a cunoaşte produsul şi a-i înţelege formula sau tehnologia şi cercetarea din spate, şi am nevoie de timp pentru documentare. Iar eu prin documentare înţeleg să citesc toate informaţiile oficiale, dar şi recenziile care s-au mai scris despre produs. De ce citesc şi alte recenzii? Pentru că se poate întâmpla să observ lucruri pe care nu le consideram importante dar care trebuie menţionate, şi pentru că îmi doresc să acopăr şi aspecte care nu au fost aduse în discuţie de alte persoane. Se întâmplă să pot scrie un review în patru ore, dar sunt şi subiecte pentru care am nevoie de mai multe zile pentru documentare. Chiar dacă recenziile mele sunt lungi, prefer să scriu un articol exhaustiv (cel puţin în viziunea mea) prin care pot oferi cititorului toate informaţiile necesare pentru a lua o decizie informată, decât să tratez superficial un subiect. Şi tocmai pentru că respect mult timpul cititorului mi-am creat singură o structură a review-urilor care să fie uşor de urmărit şi care să îi permită citească doar părţile care îl interesează. Şi întotdeauna subliniez şi părţile bune, dar şi părţile mai puţin bune (dacă există).
Şi atunci, dacă eu aloc mult timp scrierii unei recenzii despre un produs sau serviciu, de ce să îmi canalizez atenţia şi energia către un subiect care nu merită această atenţie? În plus, nu testez foarte multe produse care să nu îmi placă. Îmi dau seama destul de rapid dacă merită sau nu să le folosesc. Gândiţi-vă că orice produs despre care nu scriu este înlocuit cu un produs mult mai fain, despre care merită să scriu. Mai ales că totul este subiectiv, exact aşa cum am spus şi la început: poate mie nu îmi place, dar există multe alte persoane care îl apreciază.
Pe scurt, acesta este motivul principal pentru care nu scriu recenzii într-un registru negativ. Modul meu de a critica este unul paşnic: nu îţi acord atenţia mea şi nu apari la mine pe blog. În plus eu nu caut scandal. Blogul este un loc frumos pe care intri pentru a te relaxa şi pentru a te informa.
–
Nu uitaţi să vă înscrieţi la concurs! Puteţi câştiga un set complet de îngrijire a părului CHI Keratin.
Comentariile sunt închise.
De fiecare data cand citesc „bloggerita cutare sau pe blogul X sunt numai recenzii favorabile, iar treaba asta nu-mi inspira incredere”, ma intristez!
Cred ca voi scrie si eu cate ceva pe marginea acestui subiect cat de curand! Multumesc de imbold si idee! :*
Asa te vreau! De abia astept sa iti citesc articolul :*
Ce frumos ai scris! Și ce fain ai argumentat 🙂 Parcă s-a terminat articolul mai repede decât voiam..Eu din când în când îmi exprim și dezamăgirea față de produse, în special dacă așteptările erau mari. Însă, de cele mai multe ori, se întâmplă pentru că nu-mi priește mie produsul, nu neapărat pentru că n-ar fi unul bun.
Ar mai fi multe de spus, dar nu cred ca ar fi interesant si pentru cititoare. Sa stii ca pe blogurile noastre ar trebui sa ne simtim libere sa scriem ce dorim. Bineinteles, respectandu-i pe cei din jurul nostru. Te pup iti multumesc ca mi-ai comentat :*
Total de acord. As mai completa cu cate ceva, cu niste inside-uri din lumea comunicarii. Ma bucur ca ai abordat acest subiect!
Oliv, completarile tale ar fi minunate! Sa stii ca te voi bate la cap sa le scrii 😀
Exact, foarte bine formulat. Poate ca, in loc sa fim suspectate de minciuna, ar trebui luat in considerare aspectul ca ne informam inainte sa cumparam ceva, avem fail-uri mai rar si poate ne ajuta si intuitia pentru a alege ce ni se potriveste.
Exact! Chiar nu prea mi se intampla sa dau banii aiurea pe produse..
Adică dacă faci un review negativ cauți scandal? Asta e percepția ta?
Ti-am zis ca pentru mine nu exista review negativ sau pozitiv, ci doar review. Indiferent de cum este scris el. Am zis ca eu nu fac din blog un instrument prin care sa ma iau aiurea de branduri sau produse.
Nici mie nu imi place sa scriu reviewuri „negative” dar daca primesc un produs si trebuie sa scriu despre el pentru ca asa a fost intelegerea si nu imi prieste, atunci sunt sincera cu cititorii mei. Intr-adevar, s-au iscat discutii ulterior dar nu a fost o intelegere de la inceput, sa scriu numai de bine. Nici nu as accepta asa ceva.
Asta a fost acum ceva vreme, acum stiu cum sa pun problema si ce sa intreb din capul locului ca sa nu-mi mai „deranjez” colaboratorii.
Si eu am simtit ca s-a terminat brusc postarea, erau multe de zis dar probabil ca o sa revii cu completari cand va fi cazul. Am observat ca mai bagi si postari de-astea „tips and tricks” si cred ca sunt preferatele mele.
Mai erau cateva lucruri de spus, dar erau interesante doar pentru bloggerite asa ca m-am oprit. Fiecare alege sa scrie ce vrea cum vrea pe blogul sau, eu doar am povestit cum fac eu pe al meu. Nu am pretentia ca asa este bine. Este bine asa cum vrei tu sa fie bine.
Daca ma dezamageste ceva foarte tare, imi exprim indignarea, sunt de acord totusi ca daca nu-mi face mie bine, nu trebuie neaparat sa-i faca rau si altei persoane!
Total de acord! Tu stii cel mai bine cum sa abordezi subiectele pe blogul tau 😀
Hmm….sincer nu sunt de acord cu ce ai scris tu, desi iti respect parerea. La urma urmei fiecare scrie pe blog ce doreste.
Insa eu prefer sa scriu pe blog si despre produsele care nu mi-au placut. Pentru ca cititoarele mele merita sa afle si de produsele care nu mi-au placut. De exemplu poate 10 cititoare au tenul gras ca al meu. Si eu scriu despre crema X ca mi-a ingrasat si mai tare tenul.Prin urmare le scutesc sa dea bani pe un produs care nu e bun.
Un om care te urmareste e interesat de produsele care le folosesti…fie ca ti-au placut sau nu. Ei doar vor sa citeasca parerea ta. Si nu mi se pare sfarsitul lumii sa scriu despre un produs care nu mi-a placut sau nu mi s-a potrivit.
La urma urmei nu pui la zid brandul sau produsul ci ii faci un review insa produsul nu ti s-a potrivit.
Pana la urma asta e esenta unui blogger care scrie recenzii : sa scrie despre produse. Nu e corect sa delimitezi produsele care ti-au placut si care nu.
Si nu consider ca faci scandal daca scrii despre un produs care nu ti s-a potrivit/nu ti-a placut :).
E doar parerea mea si o parte conceptia de blogger 🙂
Exact, fiecare procedeaza cum doreste pe propriul blog. Eu am vrut doar sa ofer o explicatie pentru faptul ca eu nu scriu despre produsele care nu imi plac. Si consider ca am adus argumente solide. Succes!
Sunt si nu sunt de acord cu tine. Mie de exemplu imi place (chiar daca suna ciudat „imi place”) sa citesc si review-uri care sa zicem nu sunt 100% pozitive. De foarte multe ori ma ajuta pe mine in momentul cand vreau sa cumpar ceva.
Si nu cred ca e vorba de critica ci mai mult de a iti exprima parea ta, fie ea buna sau rea, despre un anumit produs.
Da, asa este cel mai bine: sa intorci un produs pe toate partile si sa mentionezi atat punctele forte, cat si punctele slabe. Asa este cel mai corect.
Un articol interesant scris dintr-o perspectivă la care nu m-am gândit. Este interesant că analizezi și aspectele din spatele produsului, formule, concept etc…chestii care doar cine le înțelege vorbește de ele.
Yo întotdeauna specific că concluziile scrise în review sunt raportate strict la persoana mea,având grijă să specific și ceea ce mă caracterizează(tipul pielii, rutinele, etc). Și cred că acesta este un aspect ce trebuie peste tot clarificat. Un produs poate avea rezultat diferit de la o persoană la alta.
Ca amator.. un review este scris diferit. Ca un profesionist, dai altă abordare subiectului. Și contează mult și targetul căruia i te adresezi.
Felicitări pt articol. Merită dezvoltat mai mult.
Da, se poate dezvolta. Insa acest articol era menit pentru cititoarele mele in special, chiar daca am mai oferit cateva sfaturi si pentru bloggeri.
Ioana, ai scris foarte frumos si sunt de acord cu tine intru totul. De ce as cumpara si testa un produs despre care stiu ca nu mi se potriveste? Doar ca sa-l prezint intr-o lumina negativa? In plus, sunt bani cheltuiti aiurea.
Din nou bravo, imi place mult articolul acesta. Te pup.
Eu cred ca le este mai util cititoarelor sa citeasca ce merita cumparat, nu ce sa evite. Adica merg in magazin si incep sa se gandeasca: ‘asta nu e bun, nici asta, nici asta, atunci care o fi bun”? Nu e mai usor sa mearga si sa se gandeasca „produsul asta il vreau”? Nici eu nu am multe produse proaste, tocmai fiindca ma informez inainte, nu am chef sa dau banii pe prostii. Iar majoritatea produselor despre care scriu sunt achizitionate cu banii mei. Cat despre produsele proaste (sau care nu-mi priesc), prefer sa nu le folosesc, ma duc imediat si imi cumpar altceva ce-mi prieste.Te pup.
In mare, iti impartasesc parerea: rar patesc sa nu-mi placa nimic la un produs (si atunci sa am un review preponderent negativ), mentionez ca e o nepotrivire intre pielea mea si formula (sau, daca suspectez ca e din cauza unui ingredient dubios din formula, mentionez si asta, poate pielea mea e mai sensibila si reactioneaza, iar a altuia nu). Review complet scriu pentru produse pe care le-am folosit si am si aspecte pozitive, si eventual si negative, iar cand ceva nu mi-a priit si n-am putut sa ii gasesc puntele forte, mai scriu cate un articol cu dezamagiri – asa informatia poate ajuta pe cineva sa se fereasca de o posibila dezamagire.
Mie imi place sa citesc si despre produsele care nu functioneaza. Evident, cititorul trebuie sa inteleaga ca respectiva parere e a bloggerului si faptul ca ceea ce functioneaza pentru altii nu functioneaza pentru el si invers. Eu chiar am cumparat produse care aveau review-uri negative, tocmai pentru ca bloggerii respectivi explicau clar de ce nu le-a placut, motive care la mine nu se aplicau (ex. textura, miros etc). Si mai e si categoria produselor „petarda”, care sunt absolut oribile, fara drept de apel: tusuri uscate, farduri nepigmentate si prafoase etc.
Dintre bloggerii din afara, mie imi place cel mai mult de Fleur de Force in ceea ce priveste review-urile, tocmai pentru ca scrie si de bine si de rau. Nu vad de ce un brand ar putea fi nemultumit de faptul ca nu mi-a placut un produs, atata vreme cat articolul aduce argumentele necesare. Pup!
Dupa o perioada initiala de tatonare a mai multor branduri, am ajuns la concluzia ca nu are nici un sens sa imi supun propriul ten la diverse experimente; ca atare testez ce cred ca mi se potriveste, chestiile negative fiind, prin urmare, foarte rare. Sunt de acord si cu faptul ca un blog de beauty ar trebui sa functioneze pe un ton pasnic!
Ce imi place sa intru la tine si sa te citesc! Chiar imi place si am ce invata de la tine si vreau sa iti multumesc pentru aceasta oportunitate! Si ca esti deschisa!
Sunt de acord cu tine si imi place ca ai scris asa frumos…cum faci de obicei! 🙂
Felicitari!
Multumesc Loredana, multumesc mult! Nu stii cat de mult ma poate bucura mesajul tau, chiar mi-ai facut ziua mai frumoasa! Te pup si iti doresc mult succes!