Consider ca una dintre cele mai mari probleme ale vremurilor noastre este lipsa educației alimentare. Recunosc, nici pe mine nu prea m-a preocupat acest subiect până acum câțiva ani, însă pe măsură ce învăț descopăr câte greșeli obișnuiam să fac. Iar aceste greșeli au în continuare un impact important asupra sănătății mele.

De exemplu, până să merg și să fac un curs de nutriție de șase luni nu știam care sunt macronutrienții (glucidele, lipidele și proteinele) și ce rol au în funcționarea organismului meu. V-am povestit despre regula 4, 3, 2 pe care eu am respect-o (și pe care o respect în continuare) în prima parte a procesului meu de slăbit care pe mine m-a ghidat în construirea #MeselorIoanei. Ce presupune regula 4, 3, 2? Dimineața masa mea era compusă din 4 tipuri de nutrienți (proteine, grăsimi, carbohidrați și un plus fibre), la prânz doar 3 (proteine, carbohidrați și fibre), iar seara doar 2 (proteine și fibre).

Ce sunt fibrele?

Fibrele reprezintă o categorie de carbohidrați care provin din plante.

Fibrele au rol digestiv și se găsesc într-o mulțime de alimente, de la fructe și salate, până la legume și cereale. Fibrele oferă marele avantaj că te fac să te simți plin mai repede, ceea ce ajută să controlezi cât de mult mănânci.

Fibrele sunt de doua feluri: fibre solubile și fibre insolubile.

Fibrele insolubile rămân nedigerate și trec aproape neschimbate prin tractul digestiv, ajutând astfel mecanic la menținerea unui tranzit intestinal normal. Alimente bogate în fibre insolubile includ cerealele integrale, varza, sfecla, morcovii, varza de Bruxelles, conopida, napii și coaja de mere.

Fibrele solubile (se dizolvă în apă și în fluidele gastrointestinale) sunt folosite ca nutrienți de către bacteriile bune din intestine și poate contribui la menținerea unei flore intestinale  normale, lucru important pentru o digestie bună. 

Fibrele din guma de guar contribuie la mentinerea concentrațiilor normale ale colesterolului din sânge. De asemenea, cresc frecvența scaunelor, ameliorează simptomele constipației.

O sursă de fibre solubile

De curând am început să iau Optifibre de la Nestle, un produs care conține 100% fibre solubile și care ajută la reglarea tranzitului intestinal. Acest produs conține doar fibre solubile obținute din boabe de guar care pot avea efect prebiotic.

Cunoscut sub numele botanic Cyamopsis Tetragonoloba, guarul este un arbust care ajunge până la 2 metri înălțime. În zonele în care crește, guarul este utilizat atât pentru frunzele sale, dar mai ales pentru boabe, acestea fiind bogate în fibre.

Grație puterii ridicate de absorbție a lichidelor și proprietății sale de a se transforma într-un lubrifiant natural, guarul determină mișcarea materiilor fecale și eliberarea acestora.

Cum se ia Optifibre?

Optifibre contine 100% guma de guar partial hidrolizata, se dizolvă în întregime atât în lichide reci, cât și calde (băuturi, supe, sosuri) sau în alimente moi (iaurt, piure de cartofi, piure de măr), fără a afecta consistența și gustul acestora. Adresabilitatea produsului este foarte mare pentru că poate fi luat și de către femeile însărcinate, copiii cu vârsta de peste trei ani, adulți și vârstnici.

Eu în primele trei zile am luat o măsură de OptiFibre dizolvata într-un pahar cu apă iar rezultate au început să se vadă, așa că am continuat cu 1 măsura pe zi.

Se recomanda administrarea de OptiFibre treptat, incepand cu 1 masura pe zi (sau ½ in cazul copiilor cu varsta mai mica de 11 ani). Daca este necesar, cresteti consumul treptat, cu o masura la fiecare 3 zile, fara a depasi doza maxima zilnica recomandata, de 5 masuri pe zi.

Vrei să îl încerci?

Dacă v-am făcut curioși, puteți testa și voi noul Nestle Optifibre pentru că vreau să ofer prin concurs 5 premii ce constau într-o cutie de OptiFibre si o sticlă cu infuzor.

Ce trebuie să faceți pentru a câștiga?

  1. Share acestui articol pe Facebook.
  2. Lăsați un comentariu la acest articol cu link-ul share-ului și cu răspunsul la întrebarea “Cât timp se folosește Optifibre?”. Răspunsul îl găsiți aici.

Perioadă concurs: 6 – 16 martie 2020.

Câștigătorii vor fi anunțati pe data de 18 martie și vor fi aleși prin tragere la sorți dintre cei care au răspuns corect.

Mult succes!

Câștigătorii sunt:
Lavinia Șuta
Carmen Elena
Andreea Loredana Toader
Claudia Andronic
Claudia Sabina Palanici

Comments

comments