sursa foto

Din pãcate alimentele procesate foarte bogate în grãsimi saturate şi zaharuri, combinate cu un stil de viaţã sedentar din care lipseşte minimul de efort fizic necesar sunt principalele cauze ale supraponderabilitãţii populaţiei şi ale principalelor afecţiuni de sãnãtate ale secolului XXI (diabetul de tip 2, bolile cardiovasculare, hipertensiunea arterialã, accidentele vasculare cerebrale şi unele forme de cancer).

Conform statisticilor (sursa):
– în România, aproximativ 30% din populaţie suferã de obezitate;
– 20% este supraponderalã;
– numãrul copiilor supraponderali este cu 18% mai mare în ultimii zece ani;
– cele mai afectate sunt persoanele cu vârsta între 15-64 de ani.
– 40% dintre copii sunt supraponderali;
– 60% dintre adulţi sunt supraponderali, iar 30% sunt obezi; procentul bãrbaţilor obezi este de 27%, iar cel al femeilor de 29%.
– 7,7% din totalul populaţiei masculine este obezã – 9,5% din totalul populaţiei feminine este obezã.
– obezitatea este factor de risc în aproximativ 75% din bolile contemporane;
– un român din trei este supraponderal
– unul din patru este obez
– în România sunt peste 3,5 milioane de obezi; doar 10% dintre aceştia merg la un control medical.

Dupã aceastã introducere deloc încuranjatoare, vreau sã vã mai spun cã slãbitul este aproape la fel de solicitant ca un job full time. Tot timpul trebuie sã ai în vedere anumite reguli, sã îţi faci un program strict de sport pe care sã reuşeşti (dacã reuşeşti) sã îl introduci în programul tãu şi aşa foate aglomerat şi de cele mai multe ori haotic (aşa cum este şi în cazul meu), şi sã faci faţã tentaţiilor culinare. Iar dacã te apucã foamea în oraş ai norocul gãseşti doar patiserii, covrigãrii, fast-food-uri sau cofetãrii. Mai gãseşti la chioşcurile de la Metrou fructe, dar mai nou şi fructele trebuie mâncate cu cap şi nu oricând şi oriunde. Pe scurt, sã ţii dietã şi sã faci sport nu este un lucru uşor din punct de vedere fizic, iar mental dacã nu ai parte de o susţinere din partea celor din jur, uneori se poate transforma într-o obsesie care cu timpul te va acapara complet.

Pentru a rãmâne pe linia de plutire, m-am gândit la câte mici trucuri care te vor ajuta sau îţi vor uşura puţin munca:

  1. Dacã eşti o pofticioasã şi gândul îţi fuge la prãjituri cremoase, cartofi prãjiţi sau KFC, eu îţi propun sã te apuci în acele momente şi sã faci un lucru migãlos: contureazã-ţi buzele cu roşu, dã-te cu ojã, coase un nasture sau fã curat într-un sertar de care îţi este teamã se te apropii.
  2. Foloseşte farfurii mai mici. Mâncarea va pãrea mai multã şi nu uita sã mesteci încet. Mesajul de saturaţie ajunge la creier abia dupã 20 de minute! Dacã vei asculta aceste sfaturi poţi ajunge sã mãnânci cu aproape 25% mai puţin decât de obicei.
  3. Noteazã tot ce mãnânci, absolut tot! Când vei vedea o listã lungã şi plinã de lucruri interzise vei înţelege de ce nu slãbeşti deşi te strãduieşti.
  4. Bea apã când simţi cã îţi este foame. Uneori creierul confundã senzaţia de sete cu cea de foame. Bea 150ml de apã şi apoi dacã îţi este sete în continuare ia o gustare sau chiar masa (dacã este ora potrivitã).
  5. Încearcã sã aplici principiul – Mic dejun bogat, prânz modest şi cinã sãracã + 2 gustãri între mese la 2 ore de la felul principal. Dacã iei gustare, ar trebui sã treacã maxim 5 ore între mese, dacã sari peste gustare nu lãsa sã treacã mai mult de 4 ore între mese.
  6. Mergi mai des prin magazinele din Mall-uri şi probeazã haine. Eu nu mai am nicio poftã de mâncare dupã o turã prin Mall!
  7. Ieşi mai des cu rolele sau cu bicicleta, plimbã câinele prietenei (dacã nu ai unul), coboarã cu 2 staţii mai devreme în drum spre casã. Cunosc o persoanã care a slãbit 20kg doar cu dietã şi mers pe jos (mers foarte mult pe jos). Nu îi placea sã transpire şi nici nu se simţea confortabil la salã.
  8. Unii spun cã dacã pui o pozã cu tine în ramã de când arãtai aşa cum îţi doreşti te poate ajuta sã nu îţi pierzi motivaţia pe parcurs. Eu personal mã gândesc la o pereche de blugi aproape noi pe care i-am purtat în 2010 şi pe care vreau sã îi mai port toamna aceasta. Mã mai ajutã şi pozele din revistele de modã sau 30 minute petrecute pe Fashion TV. Trebuie sã îţi gãseşti propria motivaţie pentru cã nu merge cu motivaţii de împrumut!

sursa foto

Succes! Eu îmi fac manichiura şi de 3 ori pe sãptãmânã uneori! 🙂

Comments

comments