Astăzi aveam nevoie de o poză frumoasă cu mine şi am intrat pe blog să aleg una dintre cele cu ţinute postate la rubrica Plus size fashion. Cu această ocazie am revăzut şi primele mele fotografii ce au fost realizate pe 29 mai anul acesta. Nu am putut să nu observ singură diferenţele care au devenit din ce în ce mai vizibile chiar şi pentru mine. Parcă arăt total altfel la faţă, iar braţele parcă sunt ceva mai ferme, ca să nu zic că parcă nu mai am coapsele chiar atât de mari. Este şi normal, doar am slăbit 13 kg de atunci şi am făcut mult sport. Iar sportul remodeleaza.

Adevărul este că am avut şi perioade în care m-am defocusat de la obiectivele mele, căci altfel m-aş fi lăudat acum cu mai multe kg în minus. Dar nu regret nimic deoarece ştiu că mai bine dau jos câte puţin şi nu le mai pun niciodată la loc, decât să am parte de o schimbare atât de bruscă încât să nu ştiu cum să gestionez situaţia.

În aceste patru luni de când am hotărât că trebuie să schimb ceva pentru sănătatea mea, am învăţat foarte multe lucruri despre mine şi despre procesul de slăbire, în general. Şi vreau să le împărtăşesc cu voi. Şi mai vreau să vă invit să împărtăşiţi şi voi cu mine sfaturi şi experienţe pentru că adevărul este că uneori un sfat, chiar şi virtual, ajută mai mult decât o mie de gesturi.

  • Alimentaţia şi disciplina sunt foarte importante dacă ai ca obiectiv să scazi în greutate. În primul rând, dacă vrei să schimbi ceva trebuie să schimbi ceva cu adevărat. Şi acest lucru înseamnă că trebuie să ieşi din zona de confort şi să renunţi la vechile obiceiuri sau măcar la o parte dintre ele pentru început.
  • Chiar dacă alimentaţia contează mai mult atunci când vrei să slăbeşti, sportul este cel care te va ajuta să devii mai sănătos din mai multe puncte de vedere: scazi raportul de grăsime din corp şi creşti masa musculară, te remodelezi mult mai armonios, îţi creşte rezistenţa pentru activităţi banale precum urcatul scărilor sau alergatul după autobuz, vei respira mai bine, te vei simţi mai bine şi vei avea mult mai multă energie.
  • Nu există diete-minune sau celebre care să îţi rezolve problema. Fie că este vorba de Dukan, Rina, dieta Ketogenică, disociată sau oricare alta, aşa cum a spus şi dna. Doctor Daniela Stegaru la cursul de nutriţie pe care îl urmez, dieta trebuie să fie punctul de la care trebuie să pornim pentru un stil de viaţă sănătos. Adică, nu trebuie să o priveşti ca pe o rezolvare, ci ca pe un punct de pornire al schimbării pe care ti-o doresti.
  • Tot legat de diete, cele sustenabile pe termen lung sunt cele echilibrate, care conţin atât grăsimi, cât şi carbohidraţi şi proteine. Însă trebuie să învăţăm fiecare în particular ce fel lipide, carbohidraţi şi proteine trebuie să consumăm, şi mai ales în ce cantităţi. Iar acest lucru depinde de foarte mulţi factori: obiectiv, vârstă, sex, înalţime, greutate, afecţiuni de sănătate etc. Ca să funcţioneze pe termen lung, totul trebuie să fie cât mai personalizat.
  • Ai nevoie de o motivaţie serioasă, de susţinători şi de extrem de multă ambiţie. Pe mine recunosc că mă mai părăseşte din când în când motivaţia, însă încerc să mă înconjur de oameni care să mă susţină. Şi faptul că vă povestesc vouă pe blog, pe Facebook şi pe Instagram toate astea, pentru mine înseamnă că vreau să fiţi alături de mine şi să mă motivaţi atunci când eu am momente de slăbiciune.
  • Unul dintre cei mai mari susţinători ai mei este Iulian Dinu, antrenorul meu. Acest om a ajuns să îmi fie tare drag. Şi nu doar pentru că până acum a fost singurul care chiar a ştiut cum să mă ajute şi alături de care am obţinut cele mai bune rezultate în această privinţă după ani întregi de încercări eşuate.   Îl admir pentru că a ştiut să fie alături de mine cu totul şi să se transforme odată cu mine. A ştiut să fie specialistul care mi-a câştigat încrederea prin combinarea kinetoterapiei cu sportul la început, apoi a devenit instructorul prietenos care mi-a construit un program personalizat de slăbit ce a evoluat la fiecare antrenament, s-a transformat atunci când a fost nevoie în instructorul exigent când îmi pierdeam motivaţia sau nu dădeam un randament bun la antrenamente şi întotdeauna a căutat soluţii alături de mine la micile probleme care au apărut pe parcurs. Însă ce îmi place mie cel mai mult este că întotdeauna m-a motivate prin rezultatele pe care le obţineam dacă îl ascultam şi urmam programul de antrenamente propus de el, şi niciodată prin lucruri negative.

ioana-dumitrache-slabit

  • Trebuie să îţi faci timp. Cu toţii folosim scuza că nu avem timp. Ba avem timp dacă vrem să avem. Întotdeauna. Este nevoie doar de puţină organizare, voinţă şi o mai bună prioritizare a lucrurilor. Eu a trebuit să învăţ să introduc în programul meu acea oră de sport de 3-4 ori pe săptămână, să învăţ să îmi fac cumpărăturile din timp şi să cumpăr alimente bune, şi să îmi fac timp ca să mănânc cum se cuvine şi nu pe fugă.
  • Trebuie să există porţii. Chiar dacă tu intenţionezi să mănânci doar pui la grătar cu salată, şi doar fructe ca gustări între mese, trebuie să ţii cont de faptul că organismul tău are nevoie doar de o anumită cantitate de nutrienţi pentru a func tiona la cote maxime. Nu-i da mai mult pentru că rişti să te îngraşi.
  • Trebuie să fii tu cel stăpân pe situaţie. Şi aici mă refer la faptul că de foarte multe ori ne pierdem controlul şi consumăm alimente nesănătoase în cantităţi şi mai nesănătoase. Nu o dată mi s-a întâmplat să zic că iau o linguriţă de tort şi să ajung să mănânc toată felia. Şi apoi mă scuzam zicând “dar nu m-am putut abţine!” de parcă un drăcuşor din creierul meu a preluat controlul asupra mea. Chiar nu vi s-a întâmplat?
  • Ah, şi dacă nu poţi lua doar o bucăţică, nu mai lua deloc. Este cea mai sigură metodă de a te tine departe de derapaje.

Acestea sunt concluziile la care am ajuns până acum şi care m-au ajutat să îmi îmbunătăţesc viaţa. Şi chiar dacă uneori mai am impresia că este nedrept ca unele persoane să fie mai slabe decât altele fără să depună nici cel mai mic efort, sunt totuşi recunoscătoare că există soluţii.

Ioana-Dumitrache-C&A-FotografulTAU-3677

Credit foto: The Bucharest’s

Comments

comments