Zilnic primesc mesaje sau mă întreabă câte un cunoscut care este rețeta succesului pe lângă ambiție. Ei bine, nu este nicio rețetă, nicio dietă minune, niciun program de exerciții revoluționar. Este vorba de schimbare și de o nouă atitudine. Este vorba de o luptă continuă care uneori devine mai ușoară și alteori este mai grea. Este vorba despre ieșirea din zona de confort și înlocuirea obiceiurile nesănătoase cu unele mai bune. Este vorba despre consecvență și răbdare, chiar și atunci când nu vezi rezultate. Dar haideți să vă spun câteva mici sau mai mari schimbări pe care le-am făcut și care în timp s-au transformat în obiceiuri care m-au ajutat să merg mai departe în #MyBodyJourney.

  • Am introdus mișcarea și apoi sportul în viața mea. Și pentru că știu că singură aș fi renunțat, dar și pentru că aveam probleme la coloană, am apelat la un antrenor personal specializat în kinetoterapie. Iulian Dinu m-a ajutat să mă disciplinez și să fac sport în mod regulat.

  • Fie că mă trezesc la 6 dimineața, fie că mă trezesc la ora 10, nu sar niciodată peste micul dejun și m-am învățat ca în maxim 30 de minute de la trezire să iau un mic dejun consistent.
  • Nu mănânc la ore fixe, dar mănânc la intervale regulate: la 4 ore distanță între mese dacă nu iau nicio gustare și la 5-6 ore dacă iau și o gustare.
  • M-am învățat să mănânc mai puțin și mi-am scos din sistem ideea de masă formată din două feluri principale de mâncare + desert.
  • Am în casă doar mâncare și gustări sănătoase. Dacă mă apucă vreo poftă nebună de ceva pur și simplu nu am. Cel mult găsesc niște fructe proaspete sau niște merișoare uscate.
  • Încerc să mănânc legume proaspete la aproape fiecare masă.
  • Evit persoanele care nu îmi respectă decizia și insistă să calc și eu strâmb că doar nu se întâmplă nimic dacă o fac doar o dată. Ce-i drept, nu se întâmplă nimic dacă am un cheat meal sau un cheat day, atât timp cât este o întâmplare, dar vreau să fie 100% alegerea mea. La fel de tare evit și oamenii care simt nevoia să se implice mai mult decât este cazul și se uită insistent în farfuria mea, sau se trezesc să facă remarci de genul “Iulian știe?“ sau “ te spun lui Iulian!“.

  • Am renunțat la sucuri, iar optiunile mele când ies în oraș sunt următoarele: ceai neîndulcit (așa îmi place să îl beau), cafea cu lapte (fără zahăr sau miere), apă plată sau minerală și Cola Zero/Pepsi Light. Ocazional mai beau câte un smoothie făcut în mare parte din legume.
  • Îmi planific mesele dinainte ca să nu ajung într-o stare de foame foarte mare și vreau să mănânc orice sau mai mult decât am nevoie.
  • Îmi gătesc singură. Nu vă imaginați că fac chestii complicate, dar am învățat să îmi fac singură salate, gratare, sau mâncăruri simple la cuptor. Astfel controlez și cantitățile și modul în care a fost pregătit.
  • Cântăresc mâncare și calculez numărul de calorii. Asta mă ajută să realizez cât de calorice sunt anumite alimente și să nu mănânc mai mult decât am nevoie. Puteți urmări #MeseleIoanei pe Instagram ca să vedeți idei de mese, cantități și numărul de calorii calculate pentru fiecare.
  • Am învățat să mă odihnesc când obosesc sau când simt că nu mai vreau/pot, și să nu renunț. Merge greu, dar măcar nu mă opresc.

Credit foto: Răzvan Ionescu 

Comments

comments